Instytut Goethego, Warszawa, PKiN
od 23 lutego do 31 marca 1999
r.
-------------------------------------

 

Elisabeth Brockmann
"Pornografia"

 

Wernisaż wystawy Elisabeth Brockmann w Goethe Institut, Warszawa. Fot Wojciech Duszenko/GW

 

Wernisaż wystawy Elisabeth Brockmann w Goethe Institut, Warszawa. Fot Wojciech Duszenko/GW

 

 

Wirujący slajd

Zdjęcia z pism pronograficznych zmontowane z innymi, traca swoja dotychczasową funkcję. Traca tę iluzje pożądania, pokusy i uwodzenia - mówi Dorota Swinarska z Instytutu Goethego podczas wernisażu wystawy Elisabeth Brockmann.

Wczoraj w bibliotece Instytutu w Pałacu Kultury i Nauki otwarto wystawe Elisabeth Brockmann "Pornografia". Wystawa należy do cyklu prezentacji niemieckiej sztuki fotografii pokazywanego przez Instytut Goethego.

W przesionku biblioteki IG obracający się projektor rzuca obraz, który krązy po ścianach. - To gra jednego obrazu, który powiększa się, potem zmniejsza, raz jest ostry, za moment się zamazuje, opira się na filarach pomieszczenia, czasem wręcz wnika w sufit - mówi Dorota Swinarska.

Elisabeth Brockmann łączy w pracach różne formy medialne. Malarstwo, często bardzo klasyczne, zestawia z przetworzoną komputerowo fotografią. Sama nie fotografuje, wykorzystuje gotowe już materialy. Przetwarza barwy, wielkość, skalę ostrości wykorzystywanych fotografii. Czasem je maluje. Często nie wiadomo już, co jest zdjęciem, a co malarstwem.

- Gra obrazu związana jest z fascynacją artystki problemem iluzji w sztuce i życiu, przenoszonej na jej własne doświadczenie i refleksję - opowiada Swinarska.

Pokazana w Instytucie Goethego praca "Pornografia" należy do cyklu, który artystka kontynuuje od 1984 roku. Wykoprzystuje w nim fotografie z pism pornograficznych, które łączy z elementami malarstwa i fotografii.

Wernisażowi wystawytowarzyszył koncert "The heigh below", muzyka do obrazu na perkusję i tasmę Christiana Mingsa w wykonaniu Stanisława Skoczyńskiego. Mings skomponował ten utwór specjalnie do zaprezentowanej prcy Elisabeth Brockmann.

ZUM (Gazeta Wyborcza)

 

Wernisaż wystawy Elisabeth Brockmann w Goethe Institut, Warszawa. Fot Wojciech Duszenko/GW

 

Elisabeth Brockmann
ur. 1955

1974 - 1981
studia malarstwa w pracowni Gerharda Richtera w Akademii Sztuk Pięknych w Duesseldorfie

Od 1998 - wykładowca Staatliche Hochschule fur Gestaltung, Karlsruhe

Wystawy indywidualne

1983 - Galerie Schottle, Monachium
1984 - Galerie Grunert, Stuttgart
1988 - Galerie Johnen & Schottle
1989 - Galerie Aedes, Berlin
1991 - Galerie Rolf Ricke, Kolonia
1992 - Kunstforum Lenbachhaus, Monachium
1994 - Rolf Ricke, Kolonia
1997 - Galerie Wittenbrink, Monachium
1998 - Galerie National de la Photographie, Paryż
1999 - Galerie Rolf Ricke, Kolonia
1999 - Horst Schuler, Duesseldorf
1999 - Galeria Goethe Institut, Warszawa

Publikacje

1992 - "The New Museum - Private View", wyd. Bollmann Verlag
1993 - "Weinen kannst du, wenn ich tot bin", wyd. Bollmann Verlag
1996 - "Ein Mann ist kein Mann ist mein Mann", wyd. Bollmann Verlag

Prace scenograficzne

1996- "Ich mochte secht sein", Marstall-Theater, Monachium
1997 "European", Marstall-Theater, Monachium

Wernisaż wystawy Elisabeth Brocjmann w Goethe Institut, Warszawa.

 


Spis treści

Copyright © 1997-2012 Marek Grygiel / Copyright for www edition © 1997-2012 Zeta-Media Inc.
e-mail: fti@zeta-media.com