Mala Galeria (logo)

Mała Galeria ZPAF-CSW
Plac Zamkowy 8, Warszawa
6 - 30 września 2005 r.

 

 

Cezariusz - (e)motions

Cezariusz - z wystawy "(e)motions" ,
Mała Galeria ZPAF-CSW w Warszawie, wrzesień 2005 r.
Click for
ENGLISH VERSION
of this page



FOTOGRAFOWANIE to nie tylko przypadkowe kadrowanie rzeczywistości. To również próba oddania nastroju czy emocji. Tak jest w przypadku barwnych zdjęć Cezariusza, który poprzez próbę zapisania krajobrazu podejmuje próbę zderzenia własnych odczuć wobec statycznego z reguły krajobrazu. Nie stosując żadnych sztucznych ani elektronicznych przetworzeń, posługując się jedynie ruchem tradycyjnego analogowego aparatu uzyskuje w ten sposób efekty zdynamizowania statycznych w pewnym sensie fragmentów krajobrazu.

Drzewa, bo to one są najczęściej głównymi bohaterami tych prac, nabierają cech przemieszczających się w przestrzeni obiektów, wszystko na fotografii staje się płynne niczym w projekcji filmowej. Te nastrojowe fotografie bardziej przypominają klasyczne techniki malarskie i odwołują się – jak to słusznie jest zasugerowane tytułem całej serii – do emocji, zarówno tworzącego jak i oglądającego te prace.

Często jest bowiem tak, że istota fotografii jest w niej samej, a nie w tym co jest fotografowane. Wydaje się, że prace Cezariusza starają się nas do tego ryzykownego stwierdzenia nieco przybliżyć.

Marek Grygiel
Warszawa, 19 sierpnia 2005

Cezariusz - z wystawy "(e)motions" ,
Mała Galeria ZPAF-CSW w Warszawie, wrzesień 2005 r.
Cezariusz podczas otwarcia swej wystawy w Małej Galerii w Warszawie. Fot. Janusz Lirski.

Cezariusz. Urodzony w 1966 r. w Białymstoku, absolwent UW oraz PWSFTv i T, fotograf, operator i reżyser filmów niezależnych. W latach 1984-96 podróżując po świecie fotografował architekturę, głównie arabską. W latach 1990-98 realizował filmy dokumentalne i eksperymentalne oraz był autorem zdjęć i montażystą kilku fabuł, m.in. „Fikcyjnych Pulpetów” Wojciecha Koronkiewicza (pastisz „Pulp Fiction”). W 1997r., wspólnie z Kobasem Laksą, wyreżyserował film fabularny „Sceny z użycia”, nagradzany na festiwalach kina niezależnego. W latach 1995-2000 zajmował się fotografią aktu. W latach 1998-2005 pracował nad projektem fotograficznym „Obrazy znad Narwi i Biebrzy”, kreując nowy wymiar fotografii przyrodniczej w Polsce (z tego projektu pochodzą zdjęcia na wystawie „(e)motions”). Mieszka w Białymstoku, jest melomanem i audiofilem.

 

W FOTOTAPECIE także:

 


Foto: M. Grygiel

 

 


Spis treści

Copyright © 1997-2017 Marek Grygiel / Copyright for www edition © 1997-2017 Zeta-Media Inc.